torsdag 6 mars 2008

Blue Mountains, del 3

Väl nere och i den täta växtligheten får jag bevittna ett riktigt vackert skådespel från naturen. Jag omges av träd och en vegetation jag aldrig tidigare sett. Jag känner mig som Rambo, helt själv i djungeln, där inte ens solens illuminerade strålar når ner.

Det är här det tuffa äventyret egentligen början. Lite visste jag att det skulle ta mig mer än tre timmar att ta mig runt Three Sisters och upp hela vägen igen.

Under denna strapats såg jag grottor, träskmarker och vattenfall samt magnifika vyer från utkiksposterna Cliff View och Echo Point.

Min upplevelse var storslagen och något jag värdesätter högt under min vistelse i Australien. Så nära storstaden men det känns som att åka miljontals år tillbaka i tiden, för ynka priset av en tågbiljett.

Text: Tomasz Swiesciak
Länk: http://www.bluemountainswonderland.com/

Inga kommentarer: